XORO
Image default
Internet marketing

Eenvoudige manieren om uw crisis op sociale media te beheren

Eenvoudige manieren om uw crisis op sociale media te beheren

top 10 marketing books

Bereid u van tevoren voor op problemen

Organiseer crisismanagementlessen in uw bedrijf. Het team moet van tevoren voorbereid zijn op tegenslag en jij, als leider, moet een geschreven, stapsgewijze handleiding hebben om de crisis te overwinnen. Noteer in dit document de acties van alle medewerkers, afhankelijk van een bepaalde situatie. Het is belangrijk dat beslissingen in een moeilijke periode voor het bedrijf snel en duidelijk worden genomen. Dit helpt kostbare tijd te besparen – voordat de crisis onbeheersbare niveaus bereikt.

Beheers het proces

Sommige crises zijn te voorzien of te stoppen. Een boze ex-medewerker die toegang heeft tot de sociale media-accounts van een bedrijf, kan bijvoorbeeld vervelende opmerkingen schrijven. Of een marketinggroep die hun socialemediateam niet heeft geïnformeerd over concurrerende aanvallen.

Dit zijn situaties waarin u de kans op een crisis kunt minimaliseren. Het is de moeite waard om communicatie tussen teams te creëren, terwijl u de toegang tot gedeelde kanalen en accounts beheert met behulp van moderne beveiligingstools. Analyseer: hoeveel mensen hebben momenteel een wachtwoord van zakelijke Twitter / Facebook / Instagram-pagina’s. Als er meer dan vijf van hen zijn in een bedrijf met 100 werknemers, verminder dat aantal.

Train medewerkers in het gedrag van sociale media

Geletterdheid op sociale media is geen mooie bonus voor het moderne bedrijfsleven, maar een essentiële noodzaak. Elke medewerker met een actief LinkedIn-account is een vertegenwoordiger van uw bedrijf. De reputatie van het hele bedrijf hangt rechtstreeks af van hoe competent hij reageert op een onaangename post of hoe correct de post die hij schrijft.

Bereid eenvoudige actiesjablonen voor

Op sociale media zijn de eerste minuten alles. Er is niets erger dan een team dat in een kantoor zit en naar monitoren kijkt en niet in staat is om te handelen tijdens de eerste golf van aanvallen. Sla de eenvoudige sjabloon “Dit is hoe we omgaan met de situatie” op in uw database.

Raak NIET betrokken bij discussies

Het is niet nodig om partij bij het conflict te worden. Geef de feiten weer, leg officiële verklaringen af, bereid nieuwe inhoud voor, toon empathie in uw antwoorden, maar bespreek het probleem niet zelf. Jij gaat verliezen. Als dat betekent dat u steeds hetzelfde moet verzenden, doe het dan. Het is gemakkelijker om de menigte te vermoeien dan eraan deel te nemen.

Nodig advocaten

Het lijkt contraproductief voor de afdeling smm om advocaten erbij te betrekken, maar ze moeten wel betrokken zijn bij het opstellen van de templates en ook de rol van adviseur op zich nemen tijdens de crisis.

Geen paniek

Verlies uw hoofd niet in een kritieke situatie. Sommige mensen zijn erg persoonlijk in deze situaties, hoewel hun bedrijf wordt aangevallen Een gemakkelijke manier om gezond denken te verzekeren is door middel van rotatie. Laat nooit dezelfde mensen te lang met dezelfde crisis omgaan. Verander ze om de paar uur; na een tijdje zul je het gevoel hebben dat het heel goed mogelijk is om dit hele gevreesde probleem in één zin op te lossen

instagram clickbank

https://marketingbook.shop/